تبلیغات
sport - حرکات بدنسازی
sport

حرکات بدنسازی

جمعه 6 خرداد 1390

نویسنده: latif gholamian |

 

حرکات بدنسازی

از این به بعد در بخش بدنسازی سعی می کنیم که تمام حرکات بدنسازی را مرور کنیم و نحوه صحیح درست انجام دادن حرکات را کامل شرح خواهیم داد. اما قبل از انجام حرکات بدنسازی لازم است که پیش زمینه کوتاهی را در این مورد بیان کنیم تا راحت تر متوجه شده و کاملتر با این بخش از بدنسازی آشنا شوید.

علاوه بر تغذیه که بخش اعظمی از رسیدن به هدفتان را در بر می گیرد. حرکات بدنسازی نیز در جای خود برای رسیدن به اهداف و رسیدن به بدنی نرمال و زیبا ما را یاری می کنند. ما حرکات را معمولا به خاطر این انجام می دهیم که به عضلات مورد نظرمان شکل دهیم و نقاط ضعف بدن را با انجام حرکات موردنظر کامل برطرف کنیم.

در نظر داشته که دامنه حرکات معمولا در پرورش اندام و پاورلیفتینک تا حدودی زیادی متفاوت است.

در پرورش اندام تعداد حرکات معمولا از 6 حرکت شروع شده و گاهی اوقات در زمان مسابقات برای موارد خاص حتی ، به بی نهایت هم می رسد- اما دو پاورلیفتینگ معمولا تعداد حرکات کم هست. گاهی حتی به زدن یک رکود نیز می رسد. در پرورش اندام معمولاً مقدار وزنه کمتر موردنظر قرار می گیرد. و بیشتر درست زدن و تعداد دفعات انجام مناسب حرکت مهم و اساسی است. مشکل عمده ای که متاسفانه به دفعات مختلف دیده ام و بسیار جدی است توجه بیش از حد ورزشکاران اعم از مبتدی و گاهی در بین افرادی که سابقه زیادی دارند دیده می شود به وزنه های سنگین است. ببینید دوستان عزیز همه دنبال پیشرفت هستند و وزنه سنگین زدن بسیار خوب است و شاید نشانه ای از پیشرفت باشد اما مطمئن باشید که تنها سنگین زدن دلیل پیشرفت در این ورزش نیست شما بیشتر به جای توجه به مقدار وزنه ای که می خواهید حرکت موردنظر را با آن انجام دهید به نحوه حرکت  و درست انجام دادن آن توجه کنید. در تمام سالهایی که در داخل باشگاه هستم یکی از جدیترین مشکلات دقت نکردن در انتخاب وزنه مناسب برای انجام حرکات موردنظر ورزشکاران است. که باعث می شود به هیچ عنوان به هدفتان نرسید. هنگامی که شما وزنه ای سنگین تر از حد توان خود انتخاب می کنید کمترین نتیجه را خواهید گرفت که به زبان ساده برایتان توضیح خواهم داد.

ببینید در هر حرکتی که انجام می دهید معمولا یک عضله به عنوان عضلفه هدف وجود دارد که در هنگام حرکت بیشترین فشار بر روی آن قرار می گیرد اما زمانی که شما حرکت اشتباه انجام می دهید یا وزنه ای را خارج از حد توان بلند می کنید منشا حداکثر از روی عضله هدف خارج شده و گاهی این فشار حداکثر به سایر عضلات وارد می شود و اگر این روند ادامه پیدا کند شما نه تنها به هدفتان نمی رسید بلکه ممکن است بدنتان از فرم خارج شود. حرفی که من همیشه به ورزشکاران می گویم این است :

دوستان عزیز هیچ وقت درست زدن حرکات را فدای سنگین زدن نکنید این کار فقط شمارا از هدفتان دور خواهد کرد.

پس سعی کنید از همان ابتدای شروع تمرین بدنسازی از وزنه ای که خارج از توانتان است استفاده نکنید. نکته دیگر این ست که سعی کنید درست زدن حرکات را یاد بگیرید و برای درست زدن حرکت فقط از مربی باشگاه سوال کنید تا مطمئن شوید که حرکت را درست انجام می دهید خیلی ها بعد سالها تمرین هنوز هم بعضی حرکات را به درستی انجام نمی دهند و متاسفانه شاید هیچوقت هم درست انجام ندهند.دوستان عزیز پرسیدن در یاد گرفتن عیب نیست و این نپرسیدن و یاد نگرفتن  است که عیب است .

شاید شما مدت زیادی باشد که تمرین می کنید اما شما باید این را بدانید که برای یادگرفتن دیر نیست و اگر دچار غرور کاذب شوید هیچگاه رشد نخواهید کرد و هیچ گاه درست زدن حرکات را یاد نمی گیرید نه تنها خود این گونه افراد ضرر می کنند بلکه با یاد دادن به افراد دیگر آنها را نیز به انجام دادن نادرست حرکات تشویق می کنند. انجام طولانی مدت حرکات به صورت مداوم خسارات فراوانی از لحاظ فرم بدنی به شما خواهد زد پس سعی کنید درست زدن حرکات را یاد بگیرید .مطمئن باشید هیچ گاه برای یاد گرفتن دیر نیست – پس خلاصه مباحث گفته شده این است که سعی کنید درست زدن حرکات را یاد بگیرید و نیز از وزنه های سبک شروع کنید و تا انجام صحیح حرکت وزنه خودتان را سنگین نکنید وزنه خارج از حد توان باعث انجام نادرست حرکات می شود به امید موفقیت هم ورزشکاران عزیز.

لطیف غلامیان

← درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : latif gholamian

← آرشیو

← لینکستان

← صفحات جانبی

FreeCod Fall Hafez

← نظرسنجی

    مایلید درباره کدام موضوع مطالب بیشتری ارائه شود؟





آمار سایت

تماس با ما -------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------